Сценарій фізкультурно-спортивного свята "Малі Олімпійські ігри"
Конспекти заходів
Конспект розваги "Хата на тата"
Конспект розваги "Свято бантиків"
Конспект розваги "Пригоди фіксиків"
Рекомендації щодо оформлення спортивного куточка групи
Конспект заняття з використанням квест-технології " Карпатські робінзони""
Малі форми фізичного виховання в сучасному закладі дошкільної освіти
З метою збереження та
зміцнення здоров’я дошкільнят в садочку проводяться малі форми
фізичного виховання. Це фізкультурні хвилинки і фізкультурні паузи між
заняттями, психогімнастика, музично-ритмічні рухи, ігри-медитації, дихальні вправи
та інше. Фізкультурні хвилинки та фізкультпаузи добираються з віршованим та
музичним супроводом, що сприяє інтелектуальному розвантаженню, відпочинку дітей
в ході чи після заняття, запобігають гіподинамії, розвитку фізичних якостей: силі, спритності, витривалості.
До вашої уваги пропоную кілька цікавих комплексів які стануть вам у нагоді під час роботи з вашими вихованцями.
Комплекси
малих форм з фізичного виховання
Ігри-медитації
«Я – сонечко»
Я –
маленьке сонечко. Я прокидаюся, вмиваюся. Я розчісую свої промінці і піднімаюся
над обрієм. Я – велика куля. В мене багато тепла і світла. Я дарую своє тепло
всій землі – лісам, рікам, лукам. Я вдихаю тепло. Я лечу над землею і освітлюю
зелене листя, червону квітку.
«Я – хмарка»
Я –
хмарка. Велика, пухнаста, легка. Мені втішно бути хмаркою, пливти у синьому
небі, мої руки легкі, вони допомагають мені летіти. Я підводжу вгору очі,
вдихаю всім тілом світле повітря.
Етюди для тренування окремих груп м'язів
«Кошеня гріється на сонечку»
Я —
маленьке кошенятко. У мене гладенька м'яка шерсть, я люблю грітися на сонечку.
Лягаю на спинку, простягаю свої лапки до сонечка, ніжно усміхаюся йому, сонечко
ласкає мене своїми лагідними промінчиками.
«Каченятко хлюпочеться у водичці»
Я –
жовтеньке каченятко. Найбільше я люблю хлюпатись у водичці. Голівку опускаю,
дзьобика вмиваю, крильцями махаю – водиченьку струшую, лапками – хлюп-хлюп,
рясочку шукаю.
Етюди для вираження емоцій.
«Котик і клубочок»
Котик
побачив клубочок, що викотився з кошика. Він штовхнув його лапкою. Клубочок
покотився, котик здивувався, побіг за клубочком і дуже зрадів. Весело гратися з
клубочком.
Етюди для відпрацювання
жестів задоволення і радості.
Відображення позитивних рис характеру
«Сміливе козеня»
Козеня
любить стояти на горбочку і голосно співати пісні. Воно не боїться, що його
може почути сірий вовк.
Виразна
поза: положення стоячи, одна нога
перед другою, руки закладені за спину, підборіддя підняте.
Міміка: упевнений погляд.
«Боязке курча»
Курчатко
вперше вийшло у двір, воно боїться. Йому здається, що його от-от скривдить
цуценя.
Виразна
поза: сидячи на кінчику стільця дуже
прямо, лікті притиснуті до тіла, долоні лежать на колінах, голова опущена.
Етюди для вираження гніву.
«Злий пес»
Дитина
гуляє. Повз неї на повідку проходить собака, він гавкає на дитину і
намагається, натягуючи поводок, дістатися її ніг. Дитина дуже налякана.
Виразна
поза: голова нахилена вперед і
втягнена у підняті плечі, ноги прямі, руки звисають уздовж тіла.
Етюди для вираження уваги,
інтересу, зосередження.
«Цуценя принюхується»
Цуценя
побачило кошеня. Воно миттєво застигає у напруженій позі. Мордочка у нього
витягується вперед, очі напружено дивляться, а ніс безшумно втягує запах.
Тваринки подружилися.
Етюди для вираження
відрази і презирства.
«Брудне порося»
Вихователь
показує дітям ілюстрацію "Бабусин двір" і звертає увагу на порося, яке
лежить у калюжі. Діти виражають своє ставлення до поросяти.
Виразні
пози: поза відрази: голова відкинута
назад, брови нахмурені, очі прищурені, ніздрі роздуті і зморщені, куточки губ
опущені.
Поза
приниження: голова нахилена
вниз, плечі зведені вперед.
Етюд для відпрацювання
виразності жестів.
«Тихо!»
Двоє мишенят повинні перейти дорогу, на якій, згорнувшись калачиком, спить кіт. Вони йдуть спочатку на носочках, потім зупиняються і знаками показують один одному: "Тихо!" Дії супроводжуються музикою Б. Берліна "Спляче кошеня".
Двоє мишенят повинні перейти дорогу, на якій, згорнувшись калачиком, спить кіт. Вони йдуть спочатку на носочках, потім зупиняються і знаками показують один одному: "Тихо!" Дії супроводжуються музикою Б. Берліна "Спляче кошеня".
Виразна
поза: шия витягнута вперед, вказівний
палець приставлений до стиснутих вуст, брови піднімаються вгору.
Етюд для вираження основних емоцій.
«Лисичка підслуховує»
Лисичка
стоїть біля вікна хатинки, у якій живе котик з півником, і підслуховує, про що
вони говорять.
Виразна
поза: голова нахилена (слухає,
підставляє вухо), погляд направлений в інший бік, рот напіввідкритий; нога
виставлена вперед, корпус тулуба злегка нахилений уперед.
Етюд для вираження страху.
«Лисенятко боїться»
Лисеня
побачило свою маму на протилежному березі струмка, однак воно не наважується
ввійти у воду. Вода дуже холодна, та й глибоко тут.
Виразна
поза: поставити ногу вперед на
носочок, потім повернути ногу на місце; для більшої виразності можна імітувати
струшування з ноги уявних краплинок води.
Мета: вчити відтворювати дії і вчинки уявних героїв,
оволодівати моторним компонентом відповідних психічних станів (увага,
зосередженість, розслабленість, гнів тощо), формувати здатність до
психом'язового саморозслаблення.
Фізкультхвилинка
"Веселі козенята"
Ця
фізкультвилинка не лише допоможе відволіктися від заняття та відпочити малятам,
а ще й ознайомити з поняттями "вліво", "вправо". У такій
веселій формі діти легко орієнтуватимуться у просторі.
Діти ставлять
ручки на пояс, злегка присідають, повертаючись то вліво, то вправо.
Ми - веселі козенята,
Любим бігати й стрибати.
Стрибають ліворуч, а потім праворуч.
Стриб уліво, стриб управо,
Злегка присідають, руки на поясі ("пружинка")
Ой, весела в нас забава.
Стрибають ліворуч, а потім праворуч.
Стриб уліво, стриб управо,
Злегка присідають, руки на поясі ("пружинка")
Ой, весела в нас забава.
Ставляють ручки в кулачках на голівку, виставляючи вказівний пальчик вгору. Виконують "пружинку"
Маємо маленькі ріжки,
То ж побуцькаємо трішки.
Злегка нахиляють голівку ліворуч з ручками на голівці ("ріжками"), потім - праворуч
Буць уліво, буць управо,
Злегка присідають, руки на поясі ("пружинка")
Ой, весела в нас забава.
Злегка нахиляють голівку ліворуч з ручками на голівці ("ріжками"), потім - праворуч
Буць уліво, буць управо,
Злегка присідають, руки на поясі ("пружинка")
Ой, весела в нас забава.
Любим бігати й стрибати.
Стрибають ліворуч, а потім праворуч.
Стриб уліво, стриб управо,
Злегка присідають, руки на поясі ("пружинка")
Ой, весела в нас забава.
Стрибають ліворуч, а потім праворуч.
Стриб уліво, стриб управо,
Злегка присідають, руки на поясі ("пружинка")
Ой, весела в нас забава.
Ставляють ручки в кулачках на голівку, виставляючи вказівний пальчик вгору. Виконують "пружинку"
Маємо маленькі ріжки,
То ж побуцькаємо трішки.
Злегка нахиляють голівку ліворуч з ручками на голівці ("ріжками"), потім - праворуч
Буць уліво, буць управо,
Злегка присідають, руки на поясі ("пружинка")
Ой, весела в нас забава.
Злегка нахиляють голівку ліворуч з ручками на голівці ("ріжками"), потім - праворуч
Буць уліво, буць управо,
Злегка присідають, руки на поясі ("пружинка")
Ой, весела в нас забава.
Фізкультхвилинка «Я такий»
Вихователь читає віршовані рядки,
а малята виконують ігрові рухові дії за текстом.
Вмілим я себе вважаю, Бо снагу,
повірте, маю:
(Кругові рухи кулачками перед
собою.)
І кімнату підмітати, (Імітація
праці з віником.)
І підлогу вимивати, (Діти
нахиляються і показують, як миють підлогу.)
І стрибати височенько, (Малята
підстрибують на двох ногах угор
Прудко бігати, швиденько. (Енергійний
біг на місці.)
І навшпиньках так ходити, (Ходьба
на носочках.)
І голівкою крутити. (Кругові
обертання головою.)
Веселенько танцювати. (Виконання
довільних танцювальних рухів.)
Ось навчуся ще й читати, .{Діти
сталять перед собою долоні.)
І до сотні рахувати, (Швидко
загинають по черзі пальчики на одній руці.)
Щоби розумнішим стати.
(Малята відводять руки за спину і
похитують тулубом праворуч)
Гімнастика після
денного сну
«Усмішка»
«Подивіться
в очі». В.п. – лежачи на спині одне до одного ногами, руки уздовж тулуба. 1 –
підняти голову, подивитися одне одному в очі(видих), 2 – в.п.,(вдих).
«Заховалися
одне від одного». В.п. – лежачи на спині одне до одного ногами, руки під
головою. 1 – зігнути ноги в колінах; 2 – в.п.
«Пошукали
один одного». В.п. – те саме, ноги в колінах зігнути, руки розведені в боки. 1
– покласти коліна на ліжко (видих), поворот голови вправо. 2 – в.п., (вдих); 3
– 4 – те саме вліво.
«Зустріч».
В.п. – лежачи на спині, руки уздовж тулуба перекачування вліво (вправо).
«Їдемо
на велосипеді». В.п. – те саме. Поперемінне згинання і випрямлення то лівої, то
правої ноги.
«Тягнемося
до сонця». В.п. – стоячи на колінах, руки опущені. 1 – 2 – підняти руки через
сторони вгору, потягнутися. 3 – 4 – в.п.
«Усмішка». Встати, усміхнутися одне одному.
«Усмішка». Встати, усміхнутися одне одному.
«Прокидаймось»
Лунає
тиха, спокійна музика. Вихователь пропонує дітям відкинути ковдри.
«Розбудить
сусіда» – повороти головою праворуч-ліворуч.
«Потяглися» – лежачи на спині, ноги разом, руки вздовж тулуба. Підняли руки вгору, опустили за голову – потяглися; опустили руки вниз.
«Потяглися» – лежачи на спині, ноги разом, руки вздовж тулуба. Підняли руки вгору, опустили за голову – потяглися; опустили руки вниз.
«Хто
ще спить?» – сидячи на ліжку, ноги прямі, руки на по-ясі. Підняли плечі вгору
(вдих); опустили плечі(видих).
«Шукаємо
черевички» – сидячи на ліжку, ноги опущені на підлогу. Нахилитися вперед,
дістати носиком колін(видих); сісти рівно(вдих).
«Виросли
великі» – стоячи біля ліжка. Піднятися на носки, потягнутися руками вгору;
опуститися.
Гімнастика
закінчується ходьба по корекційній доріжці.
«Хто
так солодко тут спить?»
Вихователь ніжно промовляє:
Хто
так солодко тут спить?
Треба
прокидатися –
Оченята
відкривати
І
зарядку починати.
Під
спокійну музику діти прокидаються, скочують ковдри на край ліжка.
«Потягування»
В.п. – лежачи на спині, руки вздовж тулуба, ноги разом.1 – підняти руки вгору,
носки ніг витягнути-подивитися на носок. 2 – в.п.
«Почергове
піднімання ніг» В.п. – лежачи на спині, руки під головою. 1 – підняти праву
пряму ногу якомога вище – подивитися на носок. 2 – в.п. 3 – 4 – те саме з лівої
ноги.
«Погойдування»
В.п. – лежачи на спині, ноги зігнути в колінах, притиснуті руками до грудей.
1-підтягти до колін голову, погойдатися на спині. 2 – розслабитися.
«Прогинання»
В.п. – лежачи на животі, ноги прямі, руки зіг-нути в ліктях. 1 – випрямити
руки, прогнутися у спині, подивитися на стелю. 2 – в.п.
«Розведення
рук» В.п. – сидячи на ліжку, ноги опущені вниз. 1 – руки в сторони; 2 –
обхопити себе за плечі.
«Повороти
голови» В.п. – сидячи на ліжку, ноги опущені, руки на колінах. 1 – повернути
голову праворуч; 2 – повернути ліворуч.
«Повороти
тулуба» В.п. – стоячи, руки в боки. 1 – поворот тулуба праворуч; 2 – в.п. 3 – 4
– те саме ліворуч.
«Силачі»
«Силачі» – в.п. – лежачи на спині, руки на плечі.
Згинання і розгинання рук.
«Руки
вгору». В.п. – те саме. Піднімання рук вгору.
«Підтягування».
В.п. лежачи на спині, руками тримаємось за ліжко.
Підтягування
обох ніг до грудей.
«Піднімання
ніг». В.п. – лежачи на спині, руки вздовж тулуба.
Піднімання
правої (лівої) ноги.
Стрибки
на лівій та на правій нозі, чередуючи з ходьбою.
Вправа
на дихання.
«Левенята»
«Прокидання». В.п. – лежачи на спині, руки
вздовж тулуба, ноги разом.
Повороти
голови вліво – вправо.
«Потягусі».
В.п. – те саме.1 – закинути руки назад, носки натягнуті (вдих); 2 – в.п.,
(видих).
«Покотилися».
В.п. – лежачи на спині, руки прямі за головою, ноги разом. 1 – перекати тулуба
вправо; вліво.
«Умилися».
В.п. – лежачи на животі, руки вперед, ноги разом. 1 – підняти тулуб; 2 –
«умили» мордочки.
«Помахали
хвостиками». В.п. – стоячи на колінах з упором на руки. 1 – прогнутися у спині,
підняти голову догори, 2 – 3 – повороти таза ліворуч – праворуч; 4 – в.п.
«Левеня
сердиться». В.п. – те саме. 1 – вигнути спину, поди-витися вперед, сказати «р –
р – р»; 2 – в.п.
«Нагостримо
кігтики». В.п. – о.с., руки за головою. 1– 4 – переступаючи вправо, зробити
енергійні загрібаючи рухи пальцями ніг; 5 – 8 – те саме вліво.
«Мавпочки»
Вихователь розповідає під спокійну музику:

Потягуються.
.в.п. – лежачи на спині, руки вздовж тулуба, ноги разом.
Піднімання
рук вгору-вниз.
В.п.
– те саме. Підняти праву ногу вгору (вдих); те саме лівою ногою.
Сонечко
засвітило мавпочкам в оченята, вони радо перекинулися зі спинок на животики,
умили мордочки з потічка. .В.п. – лежачи на животі, руки вперед.
Підвелися,
подивилися на свої хвостики. .В.п. – стоячи на колінах з упором на руки.
Потяглися
по банан до пальми. .В.п. – сидячи на колінах, руки на поясі.
Сіли
на ніжки. Де б знайти смачний банан? В.п. – те саме.
Кілька слів про творчість фахівця фізичного виховання у сучасному закладі дошкільної освіти
Педагогічна
діяльність — творчий процес. Творчість - це процес створення чогось нового на
основі перетворення пізнаного: нового результату або оригінальних шляхів і
мета дій його одержання. Педагогічна творчість - процес створення і
перетворення особистості вихованця. Педагогічна творчість виявляється в
науковій діяльності педагога і в творчій педагогічній роботі (оригінальне
вирішення педагогічних завдань, розробка нових педагогічних методів, прийомів,
застосування педагогічного досвіду в нових умовах, удосконалення системи роботи
з дітьми, імпровізація в педагогічному процесі).
Результатом творчості вихователя є зростання його
професійної майстерності та особистісний саморозвиток. Для мене, як фахівця
фізичного виховання дошкільнят - це здатність винаходити в процесі фізкультурно-оздоровчої
роботи щось нове, комбінувати й видозмінювати, адаптувати відоме до вікових та
індивідуальних особливостей кожної дитини; гнучко обирати адекватні засоби
впливу на малюка; пошук нестандартних способів розв'язання освітніх завдань.
У 2018-2019 н.р. у співпраці з вихователем
англійської мови працювала над цікавою роботою, яку було представлено на
виставці педагогічних ідей та знахідок – «Педагогічна палітра» у м.Кам’янець-Подільський.
Посібник «Фізичне виховання у контексті інтеграції з англійською мовою в умовах закладу дошкільної освіти» розрахований на працівників дошкільних навчальних закладів:
вихователів, інструкторів з фізичної культури, керівників гуртків та батьків.
У поданому посібнику
розкривається теоретичне обґрунтування процесу фізичного виховання дошкільників
в інтеграції із різними видами діяльності, зокрема англійською мовою, а також у
додатках подано практичний авторський матеріал, добірка текстів для проведення
фізкультхвилинок, рухливих, пальчикових, психогімнастичних вправ та ігор,
дихальної та зорової гімнастики англійською мовою.
Привести тіло в тонус та набратися бадьорості на увесь день вихованцям нашого "Джерельця" допомагає завжди ранкова гімнастика!
Щоб забезпечити малюкам заряд енергії на цілий день, в кожному дитячому садку обов'язково проводиться ранкова гімнастика. Виконання найпростіших гімнастичних вправ не тільки допомагає діткам підбадьоритися, але і формує правильну поставу, сприяє значному зміцненню м'язової сили і багато чому іншому. Крім того, всі комплекси ранкової гімнастики в дитячому садку побудовані так, що неактивні діти розкріпачуються і активізуються, а надмірно збуджені – навпаки, заспокоюються і розслабляються. Нарешті, щоденна зарядка налаштовує малюків на певний режим дня.Протипоказання для ранкової гімнастики в дитячому дошкільному закладі
У деяких випадках дитина обов'язково повинен бути звільнений від гімнастичних вправ, зокрема, якщо у нього спостерігається:
Загальні правила проведення ранкової гімнастики
Будь-який комплекс вправ для проведення ранкової гімнастики у дитячому саду складається з вступної, основної і заключної частин. Протягом всієї зарядки необхідно по черзі і поступово розминати різні групи м'язів, дотримуючись особливої обережності, щоб ніхто з малюків не перестарався. У гарну погоду ранкову гімнастику в дитячому садку проводять на вулиці, в прохолодні і непогожі дні – у спеціально обладнаному залі.
А ось і кілька комплексів ранкової гімнастики з предметами та без.
Комплекс вправ
ранкової гімнастики з обручем
І. Ходьба у
середньому темпі, ходьба на зовнішній та внутрішній сторонах ступні, руки на
поясі. Шикування у 3 колони за направляючими.
II.
Вправи з обручем:
1. Піднімання обруча вгору.
В.п. — о.с., обруч вертикально біля стегон:
1 — підняти обруч вперед;
2 — вгору над головою
3 — опустити вперед;
4 — опустити донизу.
Повторити 7 р. у середньому темпі.
2. Нахили тулуба вперед.
В.п. — о.с. :
1 — нахилити тулуб вперед, підняти обруч на
рівень очей;
2 — випрямитись, вправо, вліво.
Повторити 7 р. у середньому темпі.
3. Піднімання ніг вгору.
В.п. — о.с., обруч у прямих руках:
1 - підняти праву ногу, торкнутися коліном
обруча;
2 — опустити ногу донизу;
3 – 4 – те саме лівою ногою.
Повторити 8 р. у середньому темпі.
4. Повороти тулуба.
В.п. — стоячи,
ноги нарізно, обруч вертикально біля стегон, обхватом зовні:
1 — повернути тулуб ліворуч, підняти обруч
вперед; 2—в.п.;
З—4 — в праву сторону.
Повторити 8 р. у середньому темпі.
5. Пролізання через обруч.
В.п. — о.с. :
1 — підняти вгору; 2 — опустити через голову
вниз;
3 — переступити; 4 — в. п.
Повторити 6 р. у середньому темпі.
6. Стрибки.
В. п. — обруч на підлозі перед носками ніг,
руки на поясі: 1 — стрибок в обруч;
2 — стрибок з обруча.
Повторити 10р.
III.
Біг у середньому темпі, ходьба (ЗО с.),
навшпиньках, як "кішка". Вправа на вентиляцію легень.
Комплекс вправ ранкової гімнастики “Літаки”
І. Ходьба.
Ходьба з високим підніманням колін, змійкою навшпиньках, біг з зупинками,
шикування в 3 колони за направляючими.
II.
Вправи без
предметів:
1. “Мотор”.
В.п. — стоячи,
п'яти разом, носки нарізно, руки донизу:
1—4 — крутити зігнутими в ліктях руками (одна
рука навкруги другої) спереду.
Повторити 8р. у середньому темпі.
2. “Літаки летять”.
В. п. — стоячи, ноги на ширині плечей, руки в
сторони:
1 — нахилитись в праву сторону;
2 — в. п. ;
З—4 — те ж вліво.
Повторити 8 р. у середньому темпі.
3. “Літаки приземлились”.
В.п. — стоячи, п'яти разом, носки нарізно,
руки донизу:
1 — стати на праве коліно, розвести руки в
сторони;
2 — повернутися вправо;
З—4 — в. п.
Повторити по 4 р. в кожну сторону.
4. “Пропелер”.
В.п. — стоячи, ноги розставлені, руки донизу:
1—4 — кругові рухи прямими витягнутими
руками;
5—8 — назад в сторони.
Повторити 6 р. у середньому темпі.
5. Присідання.
В.п. — о.с.:
1 — присісти, руки вперед;
2 — в.п.
Повторити 8 р. у середньому темпі.
6. Стрибки.
В. п. — стоячи, п'яти разом, носки нарізно,
руки на поясі:
12 стрибків на двох ногах.
III.
Біг у середньому темпі (25 с.), ходьба у
повільному темпі, із зміною напрямку "по звивистій доріжці", вправа
"Лелека" на вентиляцію легень.
Комплекс вправ ранкової гімнастики
«Кольорові кубики»
І. Ходьба в колоні по одному, вправи
на корекцію стопи, біг у середньому темпі «змійкою» (між кубиками), із зупинками, чергування зі стрибками на обох
ногах з просуванням вперед,
перешиковування в дві колони за направляючими.
ІІ. Вправи з кубиками:
v
В.п. – о.с., ноги на ширині ступні, кубики в обох руках
внизу.
1 – кубики в сторони.
2 – кубики вгору.
3 – кубики в сторони.
4 – повернутись у в.п.
Вправу повторити 7 р. у середньому темпі.
v
В.п. – о.с., ноги на ширині ступні, кубики в зігнутих
руках біля плечей.
1 – присісти, покласти кубики на підлогу.
2 – встати, руки на пояс.
3 – присісти, взяти кубики.
4 – повернутись у в.п.
Вправу повторити 7 р. у середньому темпі.
v
В.п. – стоячи на колінах, кубики в зігнутих руках біля
плечей.
1 – 2 – поворот вправо (вліво), відвести праву (ліву) руку в сторону.
3 – 4 – повернутись у в.п.
Вправу повторити 7 р. у середньому темпі.
v
В.п. – сидячи ноги нарізно, кубики біля плечей.
1 – нахил тулба вперед, покласти кубики біля носків ніг.
2 – випрямитися, руки на пояс.
3 – нахилитись, взяти кубики.
4 – повернутись у в.п.
Вправу повторити 7 р. у середньому темпі.
v
В.п. – стійка ноги на ширині ступні, руки довільно,
кубики на підлозі.
Стрибки на обох ногах або на одній нозі навколо кубиків в обидва боки.
ІІІ. Вправа на дихання «Регулюваьник»: стоячи, ноги на
ширині плечей, одна рука піднята, друга відведена вбік, вдих носом, потім
поміняти положення рук, під час подовженого видиху промовляти «р – р – р...», повторити 5—6 разів.
Заключна ходьба.
Комплекс вправ ранкової
гімнастики
«Веселі
мавпенята»
1.
"Цікаві мавпенята" -
повзання по залу на низьких чотирьох.
2.
"Веселі ніжки" - на середніх чотирьох
підняти по черзі ноги вперед.
3.
"Вигнута спинка" -
на середніх чотирьох прогнути і вигнути спинку.
4.
"Допитливі мавпенята" - повзати на середніх чотирьох по колу.
5.
"Тоненькі шийки" -
на високих чотирьох повороти голови вліво-вправо.
6. "Мавпенята розгойдуються" - на високих чотирьох розгойдування вперед-назад.
7. "Мавпенята тупцюють навколо себе" — на високих чотирьох тупцювання кругом себе.
8.
"Мавпенята бігають" -
на високих чотирьох біг на місці.
9."Мавпенята
будівельники" - на задніх чотирьох
піднімаємо тулуб.
10. "Мавпенята на велосипеді" - сидячи, спершись на долоні, їзда на велосипеді.
11. "Мавпенята гойдаються" - розгойдування в позі групування,
сидячи з одночасним розвертанням.
12. "Мавпенята нахиляються" - сидячи, руки в сторони, ноги разом, нахилитись, руками доторкнутись до
ніг.
13. "Мавпенята пересуваються" - спираючись руками позаду -пересування уперед за допомогою
згинання-розгинання ніг і відштовхування
руками.
14.
"Мавпенята шукають банани" - стоячи на середніх колінах, руки в сторони, повороти вліво-вправо.
15. "Зривають банани"- стоячи на високих колінах, підняти руки вгору.
16. "Пересування на високих колінах" - стоячи на високих колінах, пересуваємось по колу.
17. "Ходьба по прямій траєкторії".
Комплекс ранкової гімнастики зі
стрічками
І. Ходьба в колоні один за одним,
приставним кроком, навшпиньках, стрибки на
двох ногах, біг, ходьба, шикування в З колони за направляючими.
II. Вправи зі стрічками:
1.
"Мамині помічниці".
В. п. — присівши, руки
внизу.
1—2 — встати навшпиньки,
руки вгору (повісити стрічки);
3—4 — присісти.
Повторити 6 разів у
середньому темпі.
2. "Ножиці".
В. п. — стоячи, ноги
нарізно, руки в сторони.
1—4 — схрещені руки з
поступовим нахилом вперед;
5—8 — те ж, випрямляючись.
Повторити 4 рази у
середньому темпі.
3.
"Присідання”.
В. п. — о. с.
1— присісти, стрічки
вгору;
2—в. п
Повторити 8 разів у
середньому темпі.
4.
"Повороти".
В. п. — стоячи на колінах,
руки вперед.
1—2 — сісти на праве
стегно, руки ліворуч;
3—4 — в. п.
Повторити по 4 рази в кожен бік у середньому темпі.
5.
"Піднімання
голови".
В. п. — лежачи на спині,
руки до грудей:
1—2 — піднятись верхньою
частиною тулуба, руки вгору;
З—4— в. п.
Повторити 8 разів у
середньому темпі.
6. Стрибки.
В. п. — о. с.
Ноги вперед—назад.
Повтор 12-14 разів.
III. Вправа на дихання. Заключна ходьба.
Комплекс вправ ранкової гімнастики без предметів
І. Ходьба в колоні один за
одним, як "чапля", "ведмедик", ходьба з присіданням, біг,
шикування в 3 колони.
II. Вправи
без предметів:
1. "Лялька".
В. п. — стоячи, ноги нарізно, кисті підняти вгору — в сторони.
1—4—почергове піднімання плечей;
5—8 — одночасне піднімання плечей.
Повторити 4 рази у середньому темпі.
2.
"Танець каченят".
В. п. — о. с., руки до плечей, долонями вперед.
1—4 — згинати і розгинати пальчики рук;
5—8 — руки ліктями вгору — вниз.
Повторити 4 рази у середньому темпі.
3.
"Барабанщики" .
В. п. — стоячи, ноги нарізно, руки внизу.
1—2 — плеснути над головою;
З—4 — по стегнах;
5—6 — по колінах;
7—8 — нижче колін.
Повторити 4 рази у середньому темпі.
4.
"Чебурашка".
В. п. — ноги нарізно, руки до плечей.
1—2 — напівприсід з нахилом праворуч, ліктем торкнутись коліна;
З—4 — те ж ліворуч.
Повторити 4 рази у середньому темпі.
5. "Пливун".
В. п. — лежачи на животі, руки перед грудьми.
1—2 — прогнутись, руки назад;
З—4— в. п.
Повторити 4 рази у середньому темпі.
5.
"Ведмежа".
Стрибки з ноги на ногу. 24 р.
III. Вправа на дихання. Заключна ходьба.
Комплекс вправ
ранкової гімнастики «Курчатка»
1. Поставали всі рівненько –
Підем ніжками дрібненько:
Раз-два, раз-два,
Робить вправу дітвора. (Ходьба на місці, руки в боки.)
2. Походили, зупинились
І уважно подивились:
Чи мурлика нас не чує?
На курчаток він полює. (Основна стійка, руки в боки. Повороти праворуч-ліворукч, 3 рази в
кожен бік).
3. Поки сірий котик спить,
Треба нишечком ходить. (Ходьба одне за одним на пальчиках.)
4. Куд-куди? На доріжку –
Починаємо пробіжку. (Легкий
біг по колу.)
5. Вже стомились наші ніжки,
Відпочинемо ми трішки. (Спокійна ходьба на відновлення дихання.)
6. А тепер всі зупинились
І на мене подивились.
Я навчу вас гарних вправ,
Щоб здоровим кожен став.
Вам потрібно, любі діти,
Всім на сідало злетіти.
Вправу починайте –
Крильця підіймайте. (Рухи
руками вгору-вниз – 6 разів.)
7. Поверніться вліво-вправо,
Всі робіть старанно вправу. (Руки в боки. Повороти тулуба – 4 рази в кожний бік.)
8. Нахилятися почнем –
Може, зернятка знайдем. (Нахили тулуба вперед – 6 разів.)
9. Ще мої прудкі курчата
Дуже люблять пострибати. (Різновиди стрибків: на обох ногах, на крок вперед-назад (загалом до
12-14 разів.)
1о. Зупиніться: ось доріжка,
Тож походимо ще трішки.
Вправо-вліво поглядайте,
Крилечками помахайте. (Спокійна
ходьба на відновлення дихання з рухами рук вгору-вниз.)
Комплекс вправ ранкової гімнастики “Малята-дошкільнята”
1.Раз-два, раз-два, - кроком, кроком, дітвора!
Ми йдемо всі по порядку,
починаємо зарядку. (Крокують по
колу)
2. Захиталися дерева
–
То їх вітер розгойдав,
Вліво-вправо без перерви
Кожній гілці наказав. (Піднімають
руки вгору і гойдають ними)
3. Нумо руки перед
себе –
Круть і круть, немов млинок.
Покрутились, як їм треба, -
Ось і рученькам танок. (Крутять руки «млинком» перед грудьми)
4. Руки вгору ось
злетіли,
Ніби крила літака.
Вправо-вліво, вправо-вліво –
В нас гімнастика така. (Розпроставши руки, похитують ними)
5. Засмутились наші
ніжки,
Бо не рухались давно.
Потанцюйте ніжки трішки –
Волю вам ми даємо. (Тупають
на місці, взявши руки в боки)
6. Простягнемо руки
просто –
Вийдуть ножиці тепер.
Раз-два-три, постригли й досить.
Потім стригти знов почнем. (Простягнувши руки вперед долонями всередину, синхронно рухають ними
вгору, вниз)
7. Зараз ми вже
пташенята,
Всі присядемо отут.
Будем дзьобати зернята,
Пальчиками тук-тук-тук. (Присівши стукають пальцем по долоні)
8. Раз-два-три стаєм
на п’ятку,
Ще на пальчики, ось так!
Задоволені малятка,
Не зупиняться ніяк. (Притупують
спочатку п’яткою, а потім пальцями то однієї, то другої ноги)
9. Гей, радійте,
малюки, -
Он на дереві грушки!
Підстрибнемо раз і знову –
Грушка в ручках, і готово! (Піднявши руки вгору, підстрибують на місці й плещуть у долоні, ніби
ловлять грушку)
10. А тепер давайте, діти,
Ми побігаємо трішки.
Ось туди, а потім звідти.
Все, нехай походять ніжки. (Біжать, завершуючи біг звичайною ходьбою)
11. Мишки йдуть. Ступають кроком.
У кутку дрімає кіт. Не збудити б ненароком…
Гей, навшпиньки. Тихий хід! (Йдуть спокійною ходою, а потім – навшпиньках)
Комплекс вправ ранкової гімнастики на стільчиках
І. Ходьба (на носках, на п'ятках, на зовнішній стороні
стопи) і біг (із зупинками) в середньому темпі (20-25 секунд) біля стільчиків,
що поставлені по колу.
ІІ. Вправи на стільчиках:
v
В.п. – сидячи на стільчику, ноги трохи розставлені, руки
внизу.
1 – підняти руки вгору, плеснути в долоньки.
2 – опустити руки, повернутись у в.п.
Вправу повторити 4 рази в середньому темпі.
v
В.п. – сидячи на стільчику, ноги на ширині плечей, руки
на поясі.
1 – нахил тулуба вліво (вправо).
2 – повернутись у в.п.
Вправу повторити по 2 рази в кожний бік у середньому
темпі.
v
В.п. – стоячи за стільчиком, ноги на ширині ступні, руки
на спинці стільчика.
1 – присісти, руки залишаються на спинці стільчика.
2 – встати, повернутись у в.п.
Вправу повторити 4 рази в середньому темпі.
v
В.п. – стоячи біля стільчика, ноги трохи розставлені,
руки вільно.
Стрибки на обох ногах наколо стільчика в обидві сторони,
чергуючи з невеликою паузою.
ІІІ. Вправа на дихання: «Сурмач»: В.п. - ноги разом, руки перед грудьми, кулаки стиснути
«трубочкою»; 1 - вдих; 2 - повільний видих, гучно вимовляючи «пФ-ф-ф».
Заключна ходьба.
Користуйтеся з користю для малюків! Підписуйтеся на блог "Майданчик педагогічної майстерності"
Немає коментарів:
Дописати коментар