Заклад дошкільної освіти № 15 «Джерельце» м.Кам’янець-Подільський Хмельницька область

ЦІКАВИНКИ З ІНТЕРНЕТУ


Нестандартне фізкультурне обладнання в дошкільному закладі


Одним з пріоритетних завдань формування здорового способу життя у дітей дошкільного віку є створення мотивації, навчання та прищеплення навичок здорового способу життя у дітей дошкільного віку.
Важливим напрямком у формуванні у дітей основ здорового способу життя є правильно організоване предметно-просторове середовище, насамперед це динамічне розвиваюче середовище. Воно повинно носити розвиваючий характер, бути різноманітним, динамічним, трансформованим, поліфункціональним.
Для цього в нашому дитячому садку ми використовуємо фізкультурне нестандартне обладнання, виготовлене своїми руками, адже нове спортивне обладнання - це завжди додатковий стимул активації фізкультурно-оздоровчої роботи.
Завдання зміцнення здоров'я, одна із пріоритетних напрямків в роботі дитячого садка. Стійкість організму до несприятливих факторів середовища залежить не тільки від індивідуальних особливостей організму дитини, але й так само і від своєчасного і правильного проведення спеціальних оздоровчих заходів.
При проектуванні середовища, що сприяє формуванню здорового способу життя дітей - дошкільнят, слід виходити з необхідності врахування наступних факторів:
1) індивідуальних соціально-психологічних особливостей дитини;
2) особливостей його емоційно-особистісного розвитку;
3) індивідуальних інтересів, схильностей, переваг і потреб.
Щорічно робота нашого дошкільного закладу починається з діагностики фізичного розвитку та рухової активності дітей, в результаті якої ведеться фізкультурно - оздоровча робота, націлена на поліпшення здоров'я дітей (заходи по загартуванню, фізкультурні заняття, спортивні дозвілля, робота з батьками щодо пропаганди здорового способу життя).
На ефективність проведення занять впливає якісна і глибоко продумана попередня робота з підготовки всіх необхідних посібників та інвентарю, які допоможуть проводити комплекс жваво, емоційно, цікаво. Моє завдання - насичення простору фізкультурного залу недорогим, нестандартним, багатофункціональним устаткуванням і інвентарем, які відповідають гігієнічним, анатомофізіологічним, психічним, естетичним, та іншим вимогам, яке відповідає всім санітарно-гігієнічним вимогам та нормам.
У дошкільному закладі існує окремий спортивний зал, розкреслений спортивний майданчик на вулиці, бігова доріжка. Це все сприяє вирішенню наступних завдань:
Встановлене в спортивному залі барвисте багатофункціональне обладнання, викликає не тільки велике захоплення у дітей, але і дозволяє розширити можливості для виконання різноманітних рухів, вправ.
Ми досягаємо за допомогою нестандартного обладнання, вносячи елементи незвичайності, ці самим викликаючи інтерес, бажання пограти з новими для них атрибутами. Діти з великим задоволенням лазять, бігають, стрибають, виконують різноманітні вправи, грають у рухливі ігри. Тому вкрай необхідно задовольнити потребу дитини в русі. Воно служить важливою умовою формування всіх систем і функцій організму, одним із способів пізнання світу, орієнтування в ньому, а так само засобом всебічного розвитку дошкільника.
 Вважаю, що рух - основа здоров'я, тому ставлю перед собою наступні завдання:
·        створити розвиваюче середовище, впроваджуючи нестандартне обладнання;
·        допомогти накопичити досвід знань для зміцнення його фізичного і психічного здоров'я;
·        стимулювати до включення в процес рухової активності, спонукати його до самопізнання, створювати умови для внутрішньої активності особистості;
·        направляти спільну роботу всього педагогічного колективу та батьків на розвиток і загартування організму;
·        формувати навички саморегуляції поведінки дошкільника, спрямовані на усвідомлене збереження і зміцнення свого здоров'я, і ​​це дозволяє бути фізично, душевно і соціально більш благополучними при переході від штучно структурованої навколишнього оточення до ситуацій реального світу, повсякденному житті.
Як показала практика, одне тільки розвиваюче середовище вже дозволяє підвищити рухову активність, підштовхнути дошкільника до руху, здійснюваного з власної волі, бажанню, без примусу. Тому одним з перших завдань в роботі по фізичному розвитку, було оформлення залу, щоб надати йому яскравий, незвичайний вигляд і зробити все можливе, щоб він не нагадував казенне приміщення зі шведською стінкою, м'ячами і полицями.
Нестандартне обладнання - це завжди додатковий стимул активізації фізкультурно-оздоровчої роботи. Розроблені в нашому дитячому садку посібники та нестандартне обладнання - нескладні та недорогі. Використання цих посібників і устаткування збільшує кількість вправ для різних груп м'язів, а також дозволяє застосовувати диференційований метод роботи з хлопцями, що мають різну патологію.

Ідеї для створення нестандартного обладнання (взято з мережі Інтернет)














 

Немає коментарів:

Дописати коментар